Gezeik en gezeur

Gezeik en gezeur

Heb je als werkgever last van brompotten in jouw organisatie? Is er altijd iets aan de hand? Herken je ze op afstand? De medewerkers met een kritische blik, juist die, die het niet meteen eens zijn met de gang van zaken? Wrijf dan maar eens in je handen, werkgever! Gezeik en gezeur op de werkvloer betekent BETROKKENHEID.

Dat houdt in dat je als werkgever te maken hebt met betrokken en kritische medewerkers. Medewerkers die er wat van willen maken. Ze hoeven het niet altijd eens te zijn met het uitgestippelde beleid of met ad hoc acties die nu eenmaal uitgevoerd moeten worden. Maar het is heel fijn voor ze, als er in elk geval naar hen geluisterd wordt. Dat er ruimte is om meningen te delen en ‘het er serieus over te hebben’. Brompotten hoeven dus niet altijd voor negativiteit te zorgen in de organisatie. Ze zorgen óók voor reuring. Ze zijn betrokken, denken na over hun werk en hun werkgever en zijn in staat om de werkgever wakker te houden.

Heb je als werkgever of als ondernemer last van kritische medewerkers? Vind je het moeilijk om ze serieus te nemen en te zien als betrokken werknemer? Dan help ik je graag. Want het is mijn specialiteit om met de klagende en kritische werknemers een goed gesprek aan te gaan. Dat doe ik namelijk altijd met een positieve insteek en altijd met een positief resultaat tot gevolg, voor zowel de medewerker als de werkgever. Want dat is de kracht van Gloedvol: ik ga uit van ieders talent. En ook het hebben van een kritische blik (of: zeiken en zeuren) is een talent. Besef dat elk talent zo nu en dan een luisterend oor én bevestiging nodig heeft. Kortom: beste werkgever, neem gezeik en gezeur op de werkvloer serieus. Betreed het met een lach en een luisterend oor. Het levert altijd iets op! En ik spreek uit ervaring.